Nya prylar!

Efter förra fiskeresan kände jag att jag kom alldeles för långt efter min kära vän Emil i fiskeligan. Jag och Johan fick hjälplöst stå och titta på medan Rödingemil drog upp firre efter firre. Naturligtvis rannsakade jag mig själv för att komma underfund med var felet kunde ligga. Då kom den, den berömda snilleblixten.. Det måste ju sitta i spöna!
Sagt och gjort, jag har inför helgens fiskeresa beställ två nya spön och en mini-multiplikatorrulle!
Spöet är 40 cm långt, funderar ni också på att köpa pimpelspö är det en längd jag kan rekommendera. Spöet är också väldigt styvt (för att kunna tampas med de fruktade Ransarnrödingarna!)
På mitt andra spö sitter en haspelrulle, så jag får återkomma med vilken rulle jag tycker fungerar bäst.
För tips om vilka beten osv man ska använda så hänvisar jag till Emils inlägg "Rödingdisco", det verkar ju som att Emil kan det där med röding...
Mer om helgens fjällresa kommer inom kort!
Skitfiske på er alla!


/Anton

Kommentarer
Postat av: Emil

Kungligt!

Även jag har fixat med mina grejor ikväll, så nu är det tipptopp och vassare än någonsin! Tror starkt på mitt "nya" koncept, men inget avslöjas innan resan.



Skitfiske på dig din wannabe!

2010-02-03 @ 21:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0