Rödingdisco!

Jag måste bara lägga in en bild på mitt vinnande koncept från förra helgens fjällresa.
Alltid intresserar det någon (t.ex. Johan).

Så här såg mitt upplägg ut, samt att det lite längre upp på linan sitter en upphängarfluga.
En blinkis ovanför Kaitum-blänket och en 10 cm lång lina ner till kroken.



Detta var faktiskt första gången jag fiskade med blinkpirk och det verkade ju fungera ypperligt, så det rekommenderas. För er som inte vet vad det är så kan jag ju säga att den blinkar när den kommer i kontakt med vatten och lyser då upp blänket. Det lyser rätt starkt, så vore jag en röding så skulle jag nog bli tillfälligt blind efter att ha kommit i närheten av dessa pirkar!

Nu återstår det bara att se om Kittel-rödingarna också gillar denna "discoeffekt"!

Skitfiske på er alla!

/Emil

Kommentarer
Postat av: Kjell

Så roligt ni fick en lyckad helg uppe i Örnvik.. Välkommen tillbaks för en och annan Kröding väntar i djupet på att bli uppdragen. När ni åker till Kittel så ta er till Njallejaure NV Norra Gardfjället. Där finns det stora rödingar..

2010-01-28 @ 23:18:27
URL: http://blogg.tjeggelvas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0